EUSkills.com-Spretnosti in kompetence za evropski trg dela

Nacionalna agencija Cmepius je Šolskemu centru Srečka Kosovela Sežana odobrila projekt z naslovom Spretnosti in kompetence za evropski trg dela, z okrajšavo EUskills.com. Projekt bo dvoletni. V prvem letu predvidevamo mobilnost 8 dijakov programa ekonomski tehnik ter 8 dijakov programa aranžerski tehnik, v drugem letu pa 8 dijakov programa aranžerski tehnik in 6 dijakov programa ekonomski tehnik, saj je generacija nekoliko manjša. Razpis za mobilne učitelje (6 razpisanih mest) bomo objavili v prvem letu. V kolikor ne bo zadostnega števila prijav, bomo razpis ponovili v naslednjem letu. Načrtujemo mobilnost 30 dijakov (dvotedenska mobilnost) in 6 učiteljev (enotedenska mobilnost) in 2 spremljevalnih oseb.

Najpomembnejši razlog za projekt je omogočiti čim večjemu številu dijakov in profesorjev izkušnjo mobilnosti. S tem si prizadevamo za uresničevanje pobude Evropa 2020 „Mladi in mobilnost“, katere namen je doseči povečanje uspešnosti izobraževalnih sistemov in olajšanje vstopa mladih na trg dela. Kot so pokazali rezultati raziskav ob zaključevanju programa VŽU, izkušnje mobilnosti spreminjajo življenja. Z vsako novo mobilnostjo se o tem prepričamo tudi na naši instituciji. Širijo se obzorja, podirajo stereotipi, rušijo pregrade in spletajo prijateljske in tudi poslovne vezi.

S projektom želimo doseči naslednje cilje:

  • izboljšati kompetence in pridobivati nove izkušnje dijakov in zaposlenih za lažje vključevanje v EU trg dela, vključno s podjetniškimi izkušnjami iz tujine,
  • izboljšati sposobnost komuniciranja v tujem jeziku,
  • spoznavanje novih kultur in podiranje stereotipov,
  • širjenje socialnega kapitala z novimi poznanstvi in prijateljstvi,
  • iskati kreativne rešitve za obstoječe probleme v tujem okolju in prenos v domače okolje,
  • izboljšati IKT pismenost in ozaveščanje o prednostih uporabe IKT,
  • promovirati in graditi prepoznavnost naše šole, poklicev in kompetenc naših dijakov.

DIJAKI

Pridobili oz. nadgradili bodo predvsem kompetence odprtega kurikula (turizem, podjetništvo, multimedija, animacija), ki ga je na podlagi pobude iz okolja sprejela naša šola. Na praktičnem usposabljanju v tujini bodo na podlagi sporazuma in potrjene učne enote spoznali del uradnega kurikula na drugačen način v drugem okolju.

Dosegli bodo predvidene strokovne kompetence, splošne kompetence (tuj jezik, podjetništvo, IKT, medosebne in kulturne) in ustvarili natančno opredeljene učne izide. Projekte, na katerih bodo delali v tujini, bodo lahko prijavili kot 4. izpitno enoto na maturi. Naloga bo ocenjena in ocena bo predstavljala oceno na poklicni maturi. V prilogi maturitetnemu spričevalu, bo omenjena mobilnost ter naloga na 4. izpitni enoti kot rezultat mobilnosti. Hkrati bodo učni izidi, poročilo o doseganju kompetenc, naloga s skicami, načrti v oblikovalskih programih, teoretičnimi izhodišči in dokumentirano praktično izvedbo nepogrešljiv del dijakovega osebnega portfolia in bo pomenil referenco v tujini na konkretnem projektu. S tem si bo pridobil boljše možnosti zaposlitve tako na domačem kot tudi na tujem trgu dela kjer vsi delodajalci iščejo kader z referencami.

Aranžerji bodo izboljšali predvsem kompetence s področja grafičnega oblikovanja, oblikovanja spletnih strani, foto in video zajemanje ter obdelava.

Ekonomski tehniki pa bodo usposabljanja opravljali v turističnih centrih ali agencijah in pridobivali kompetence s področja oblikovanja in predstavitve turistične ponudbe.

UČITELJI

Učitelji bodo na podlagi izkušnje, pridobljene s timskim poučevanjem na partnerskih šolah izboljšali kompetence na izbranih področjih (turizem, podjetništvo, multimedija) ter na področju uporabe strokovne terminologije v tujem jeziku. Pridobili bodo tudi druge ključne kompetence: Sporazumevanje v tujih jezikih (Portuglaščina, Španščina Italijanščina), Informacijska in komunikacijska tehnologija (digitalna pismenost-z uporabo številnih aplikacija-blog, facebook, E-twinning, predstavitve…), Samoiniciativnost in podjetnost (za organizacijo timskega poučevanja s tuje govorečim učiteljem bo potrebna velika mera samozavesti in podjetnosti), Medosebne in družbene kompetence (spoznavanje različnosti in drugih kultur, navad in pogledov), Kulturna zavest in izražanje (splošna kultura-v zelo kratkem času se bodo znašli v številnih različnih situacijah, od sprejema pri županu in protokola prireditve, do svečane podelitve certifikatov kjer se je potrebno primerno obnašati-sprejeti darila gostitelja in poskušati eksotično hrano…).

Pridobljeno strokovno znanje bodo vključili v izvedbene kurikule (letne razporeditve ur) na naši šoli in s tem obogatili poučevanje z novimi metodami in interdisciplinarnimi pristopi.

Maja Prešeren, koordinatorka projekta