Gimnazija je izobraževalni program, ki pripravlja za nadaljevanje izobraževanja, spodbuja ustvarjalnost ter razvija znanja, sposobnosti, spretnosti in druge osebnostne lastnosti, potrebne za kasnejši uspeh v poklicu in življenju.
Gimnazija mora zagotoviti dovolj široko splošno izobrazbo in vzpostaviti vednost, ki je skupni temelj za vse usmeritve univerzitetnega študija, hkrati pa omogoÄati refleksijo o mejah vednosti. Za gimnazijo je znaÄilen globalen, celosten pristop v izobraževanju, ki temelji na kompleksnosti sveta, soodvisnosti in sintezi vednosti z razliÄnih podroÄij ter razvijanju disciplinarnosti kot pogoja za interdisciplinarno razumevanje sveta. V gimnaziji si dijaki prisvojijo osnove znanstvenih vzorcev na razliÄnih podroÄjih. Gimnazija omogoÄa oblikovanje lastnega pogleda na svet.
Gimnazijski program je namenjen vsem tistim dekletom in fantom, ki nameravajo po srednji šoli nadaljevati študij na univerzi. Po svojih znaÄilnostih je gimnazija namreÄ najboljša pripravljalnica za univerzitetne študije, res pa je, da po štiriletnem šolanju še nimate nobenega poklica. A brez strahu: Äe nimate namena študirati na univerzi, se lahko vpišete na marsikatero visoko ali višjo šolo ter si pridobite poklic.
Gimnazija je zaradi svojih znaÄilnosti precej zahteven program, saj od dijakov zahteva veliko študija in branja, zato jo tudi priporoÄamo vsem, ki z branjem, uÄenjem in razumevanjem nimajo posebnih težav. Pravimo, da so v gimnaziji uspešni radovedni dijaki. Tisti, ki radi izvedo kaj novega, si radi ogledajo informativne oddaje, radi berejo. V gimnazijo se praviloma vpisujejo uÄenci z odliÄnim in prav dobrim uspehom, uspeh v gimnaziji pa povpreÄno pade za eno oceno. Tako rekoÄ vsi dijaki, ki se pri nas vpišejo v gimnazijo, jo tudi uspešno zakljuÄijo. V nadaljevanju si lahko preberete predmetnik splošne gimnazije in o nekaterih posebnostih naše gimnazije.

Predmetnik splošne gimnazije
PREDMETI
|
1. letnik
|
2. letnik
|
3. letnik
|
4. letnik
|
Maturitetni
standard
|
št. ur na
|
št. ur na
|
št. ur na
|
št. ur na
|
teden
|
leto
|
teden
|
leto
|
teden
|
leto
|
teden
|
leto
|
I - Obvezni predmeti
|
SlovenšÄina
|
4
|
140
|
4
|
140
|
4
|
140
|
4
|
140
|
560
|
Matematika
|
4
|
140
|
4
|
140
|
4
|
140
|
4
|
140
|
560
|
Prvi tuji jezik
|
3
|
105
|
3
|
105
|
3
|
105
|
3
|
105
|
420
|
Drugi tuji jezik
|
3
|
105
|
3
|
105
|
3
|
105
|
3
|
105
|
420
|
Zgodovina
|
2
|
70
|
2
|
70
|
2
|
70
|
2
|
70
|
280
|
Športna vzgoja
|
3
|
105
|
3
|
105
|
3
|
105
|
3
|
105
|
|
Glasba
|
1,5
|
52
|
|
|
|
|
|
|
|
Likovna umetnost
|
1,5
|
52
|
|
|
|
|
|
|
|
Geografija
|
2
|
70
|
2
|
70
|
2
|
70
|
|
|
280
|
Biologija
|
2
|
70
|
2
|
70
|
2
|
70
|
|
|
315
|
Kemija
|
2
|
70
|
2
|
70
|
2
|
70
|
|
|
315
|
Fizika
|
2
|
70
|
2
|
70
|
2
|
70
|
|
|
315
|
Psihologija
|
|
|
2 |
70 |
|
|
|
|
280
|
Sociologija
|
|
|
|
|
2 |
70 |
|
|
280
|
Filozofija
|
|
|
|
|
|
|
2
|
70
|
280
|
Informatika
|
2
|
70
|
|
|
|
|
|
|
|
II - Izbirni predmeti
|
|
|
|
1-3
|
35-105
|
1-5
|
35-175
|
8-12
|
280-420
|
|
III - Obvezne izbirne vsebine
|
|
|
90
|
|
90
|
|
90
|
|
30
|
|
Skupaj (I+II+III)
|
32
|
1209
|
32
|
1210
|
32
|
1210
|
29-33
|
1045-1185
|
|
Izbirni predmeti
Drugi tuj jezik
Izbirate lahko med italijanšÄino, nemšÄino ali francošÄino. ItalijanšÄino lahko izberete tudi kot nadaljevalni jezik, Äe ste se tega jezika že uÄili v osnovni šoli. Za tuji jezik se mora odloÄiti najmanj 12 dijakov, da se skupina lahko oblikuje. Med šolskim letom prehod iz ene skupine uÄenja jezika v drugo ni možen.
Izbirni predmetni sklopi
2. in 3. letnik
Dijakom 2. in 3. letnika ponujamo družboslovni, jezikoslovni, naravoslovni in podjetniški sklop. Ideja o sklopih se je porodila s prenovljenim uÄnim naÄrtom gimnazije, ki predvideva veÄ praktiÄnega dela in povezave teoretiÄnega znanja z raziskovalnim delom. V vseh sklopih je poudarek tudi na interdisciplinarnosti, timskemu delu uÄiteljev in dijakov, projektnemu naÄinu dela in aktivnih metodah pouÄevanja.
- V družboslovnem sklopu dijaki poglabljajo razumevanje družboslovnih vsebin pri predmetih zgodovina, geografija, psihologija (v 2. letniku) ter sociologija in umetnostna zgodovina (v 3. letniku). Poudarek je na aktivnem uÄenju, uporabi znanja, projektnemu delu, razvijanju kritiÄnega mišljenja in medpredmetnemu povezovanju. Vsako leto izvedemo družboslovno-raziskovalni tabor, dan za film in veÄ ekskurzij (Ljubljana, Trst, vsako drugo leto Pariz …). Ocenjeni so samostojni izdelki dijakov, npr. projektne naloge, izvedene debate, raziskovalno delo.
- V jezikovnem sklopu imajo dijaki predmet francošÄino, ki se pouÄuje kot tretji tuji jezik. Dijaki pri tem dopolnjujejo in poglabljajo izkušnje, ki so si jih pridobili pri uÄenju materinšÄine in drugih tujih jezikov. Dejavnosti pri jezikovnem pouku približujemo situacijam v resniÄnem življenju in za uÄenje uporabljamo novejše pristope, ki temeljijo na realnih situacijah. Naloga dijakov je priprava projektnih nalog in aktivno sodelovanje v dejavnostih povezanih s poukom francošÄine. Sodelujemo v projektu e-twinning, kjer skupaj z dijaki iz Francije obravnavamo aktualne teme, sodelujemo na dnevih frankofonije, nekaj dela pa poteka na terenu, v okviru ekskurzije v Francijo.
- V naravoslovnem sklopu se prepletajo predmeti kemija, biologija, fizika, opravljajo se vaje iz informatike, pri doloÄenem delu ur sodelujejo še uÄiteljice tujega jezika s strokovno terminologijo. Naloga dijakov je priprava projektnih in raziskovalnih nalog z naravoslovno vsebino, ni pa testov ali spraševanja, ocenjuje se delo in pristop k delu. Dijaki se uÄijo tudi debatne tehnike in izvedejo vsaj eno debato pri doloÄenem predmetu. Za dijake tega sklopa sta organizirana naravoslovno-raziskovalna tabora v Bohinju in Piranu.
- V podjetniškem sklopu imajo dijaki predmet podjetništvo, dodane vaje iz poslovne informatike, uÄijo pa se izdelave podjetniških naÄrtov, celovitega marketinškega pristopa, izdelujejo celostno podobo in se uÄijo tržnih strategij in pristopov. Tudi tu je cilj izdelava raziskovalnih in projektnih nalog, sodelovanje na tekmovanjih, kot so Dijaška oglaševalska scena Slovenije, mladi podjetnik itd. Dijaki se udeležijo projektnega tedna SPOT (Sežanski podjetniško oglaševalski tabor).
Izbirni maturitetni predmeti
4. letnik
Dijaki si predmete izberejo sami iz fonda razpisanih izbirnih maturitetnih predmetov. Naša gimnazija razpisuje naslednje predmete: zgodovina, psihologija, geografija, sociologija, biologija, kemija, fizika, nemšÄina, italijanšÄina. Poleg naštetih maturitetnih predmetov pa si lahko izberejo še informatiko kot dodatni predmet.
|