english italiano deutsch francais

Iskalnik

Pomembne povezave

Prijava






Ste pozabili geslo?

Živi zaznamki

To ni pouk, to so interakcijske vaje! Natisni
četrtek, 03 julij 2014
Interakcijske vaje smo izvajali skozi celo šolsko leto v oddelkih ART in ET. Z dijaki smo se posedli v krog, da smo se videli »iz oči v oči«. Delo je potekalo na sprošÄen način in med pogovorom smo se včasih tudi nasmejali. Tako vzdušje omogoča, da »akcija« hitro steče, zato tej obliki dela pravimo interakcijske vaje( link).Predhodno pa smo analizirali potrebe, ki jih ima razred ali pa posamezniki v razredu.

Pri izvajanju vaj je sodelovala tudi zunanja strokovna sodelavka, ki na šoli individualno dela z dijaki s posebnimi potrebami Martina Grmek, socialna pedagoginja. Njen cilj je bil, opazovanje funkcioniranja teh dijakov v razredu. Na podlagi teh ugotovitev je z njimi lažje in uspešneje delala na individualni ravni.

V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj teh vaj.

1. vaja »VREDNOTE«

V uvodu vodja pove nekaj splošnega o vrednotah, ki so eden izmed temeljev naše samopodobe.
Vrednote, ki nam jih starši posredujejo v otroštvu, nam včasih oblikujejo »Ärno-bel svet«. Dijaki na podlagi svojih izkušenj naštejejo vrednote, ki so jih na ta način že v zgodnjem otroštvu ponotranjili. Okolje nam zapoveduje: »Bodi priden!«, Zaupaj ljudem!«, »Ne jezi se!«.



Kaj se zgodi, če kasneje v življenju kršimo te vrednote? Lahko se počutimo krive, sebe obsojamo, se ne spoštujemo, doživljamo stisko in vse to lahko pripelje do učnega neuspeha ali pa neprimernega vedenja. Izoliramo se od prijateljev ali sošolcev.
Vodja vodi pogovor v smer, da dijaki sami spoznajo, da je »svet lahko tudi »pisan«. To pomeni, da si sami sebi rečemo: »Ne jezi se, če nimaš razloga!«, itd.



Zunanja strokovna sodelavka, ki obravnava dijake s posebnimi potrebami, je to vajo samostojno vodila. Bravo Martina !!!

2. vaja »Moj najimenitnejši uspeh«

V tej vaji posameznik lahko odkrije svoj talent. Sošolci se med seboj spoznavajo, pohvalijo sebe in na ta način utrjujejo svojo pozitivno samopodobo. Vse to je lahko osnova pri njihovem načrtovanju in vodenju poklicne kariere.



Prav je, da za talent dijaka ve tudi profesor, ki mu pri pouku pomaga ta talent razvijati dalje.



Ena izmed dijakinj, ki je prišla iz Bosne, nam je zaupala, da je njen najimenitnejši uspeh v zadnjem času znanje slovenskega jezika. Včasih se nam uspehi drugih zdijo samoumevni. Pomembno pa je zavedanje vseh nas, da vsak najmanjši uspeh posamezniku lahko pomeni »veliko«. Zato je prav, da dijake spodbujamo, da se pohvalijo in ta občutek tudi podoživijo.



Martina Grmek, zunanja strokovna sodelavka za dijake s posebnimi potrebami je ob tej vaji povedala naslednje: »Zavedanje lastnega uspeha je pomembno za vse nas! Presenečena sem bila nad uspehi, ki jih doživljajo dijaki, ter nad iskrenostjo, ki so jo pokazali v pogovoru«.

3. vaja »Moj skriti jaz«

Simbolično lahko rečemo, da je prednja stran »majice« za nas »Javni Jaz«, zadnja stran pa je »Skriti Jaz«.
ÄŒe je »hrbet« dijaka preveč obremenjen s težavami, ki jih ne zna ali ne želi povedati sošolcem, je to zanj veliko breme v šoli in v življenju nasploh. Zaupati sošolcem ali učitelju svoja bremena, pa ni enostavna zadeva za mlade. Pripraviti jih moramo, kako to povedati in koliko zaupati.Pri tem jih »zašÄitimo , da ne bodo ranjeni« od drugih. Ko sošolci spoznajo težave, ki jih je nekdo »skrival«, mu prisluhnejo in lažje pomagajo.



Dijaki so se poglobili vase ob tem razmišljali, čustvovali in to izrazili z besedami ali barvami. Potem smo se posedli v krog in si to povedali.



Pri vsaki vaji se dogovorimo, da kar povemo, obdržimo zase, ker na ta način varujejo osebne podatke.

Ob koncu vsake vaje naredimo pet minutno refleksijo. Dijaki napišejo na list papirja, kako so vajo doživeli, kaj so novega spoznali o sebi in drugih, kaj jim je bilo všeč pri vaji in kaj ne itd. ÄŒe nam čas dovoljuje si vse to še povemo na glas.



Zaključek

Splošni cilj teh vaj je, izboljšati medsebojne odnose v razredu, ki so temelj pridobivanja kvalitetnega znanja in ostalih kompetenc v šoli. To pa pomeni rast posameznika, skupine in družbe nasploh.

Marjetka Gombač, šolska svetovalna delavka
 
< Nazaj   Naprej >

Dan odprtih vrat

     

NAJ TURISTIÄŒNI SPOT

MC Podlaga

Obvezne izbirne vsebine

Vabljeni v Filmšulo!

Statistika

Člani: 47
Novice: 2488
Povezave: 5