|
To ni pouk, to so interakcijske vaje! |
|
četrtek, 03 julij 2014 |
Interakcijske vaje smo izvajali skozi celo šolsko leto v oddelkih ART in ET. Z dijaki smo se posedli v krog, da smo se videli »iz oÄi v oÄi«. Delo je potekalo na sprošÄen naÄin in med pogovorom smo se vÄasih tudi nasmejali.
Tako vzdušje omogoÄa, da »akcija« hitro steÄe, zato tej obliki dela pravimo interakcijske vaje( link).Predhodno pa smo analizirali potrebe, ki jih ima razred ali pa posamezniki v razredu.
Pri izvajanju vaj je sodelovala tudi zunanja strokovna sodelavka, ki na šoli individualno dela z dijaki s posebnimi potrebami Martina Grmek, socialna pedagoginja. Njen cilj je bil, opazovanje funkcioniranja teh dijakov v razredu. Na podlagi teh ugotovitev je z njimi lažje in uspešneje delala na individualni ravni.
V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj teh vaj.
1. vaja »VREDNOTE«
V uvodu vodja pove nekaj splošnega o vrednotah, ki so eden izmed temeljev naše samopodobe.
Vrednote, ki nam jih starši posredujejo v otroštvu, nam vÄasih oblikujejo »Ärno-bel svet«. Dijaki na podlagi svojih izkušenj naštejejo vrednote, ki so jih na ta naÄin že v zgodnjem otroštvu ponotranjili. Okolje nam zapoveduje: »Bodi priden!«, Zaupaj ljudem!«, »Ne jezi se!«.
Kaj se zgodi, Äe kasneje v življenju kršimo te vrednote? Lahko se poÄutimo krive, sebe obsojamo, se ne spoštujemo, doživljamo stisko in vse to lahko pripelje do uÄnega neuspeha ali pa neprimernega vedenja. Izoliramo se od prijateljev ali sošolcev.
Vodja vodi pogovor v smer, da dijaki sami spoznajo, da je »svet lahko tudi »pisan«. To pomeni, da si sami sebi reÄemo: »Ne jezi se, Äe nimaš razloga!«, itd.
Zunanja strokovna sodelavka, ki obravnava dijake s posebnimi potrebami, je to vajo samostojno vodila. Bravo Martina !!!
2. vaja »Moj najimenitnejši uspeh«
V tej vaji posameznik lahko odkrije svoj talent. Sošolci se med seboj spoznavajo, pohvalijo sebe in na ta naÄin utrjujejo svojo pozitivno samopodobo. Vse to je lahko osnova pri njihovem naÄrtovanju in vodenju poklicne kariere.
Prav je, da za talent dijaka ve tudi profesor, ki mu pri pouku pomaga ta talent razvijati dalje.
Ena izmed dijakinj, ki je prišla iz Bosne, nam je zaupala, da je njen najimenitnejši uspeh v zadnjem Äasu znanje slovenskega jezika. VÄasih se nam uspehi drugih zdijo samoumevni. Pomembno pa je zavedanje vseh nas, da vsak najmanjši uspeh posamezniku lahko pomeni »veliko«. Zato je prav, da dijake spodbujamo, da se pohvalijo in ta obÄutek tudi podoživijo.
Martina Grmek, zunanja strokovna sodelavka za dijake s posebnimi potrebami je ob tej vaji povedala naslednje: »Zavedanje lastnega uspeha je pomembno za vse nas! PreseneÄena sem bila nad uspehi, ki jih doživljajo dijaki, ter nad iskrenostjo, ki so jo pokazali v pogovoru«.
3. vaja »Moj skriti jaz«
SimboliÄno lahko reÄemo, da je prednja stran »majice« za nas »Javni Jaz«, zadnja stran pa je »Skriti Jaz«.
ÄŒe je »hrbet« dijaka preveÄ obremenjen s težavami, ki jih ne zna ali ne želi povedati sošolcem, je to zanj veliko breme v šoli in v življenju nasploh. Zaupati sošolcem ali uÄitelju svoja bremena, pa ni enostavna zadeva za mlade. Pripraviti jih moramo, kako to povedati in koliko zaupati.Pri tem jih »zašÄitimo , da ne bodo ranjeni« od drugih. Ko sošolci spoznajo težave, ki jih je nekdo »skrival«, mu prisluhnejo in lažje pomagajo.
Dijaki so se poglobili vase ob tem razmišljali, Äustvovali in to izrazili z besedami ali barvami. Potem smo se posedli v krog in si to povedali.
Pri vsaki vaji se dogovorimo, da kar povemo, obdržimo zase, ker na ta naÄin varujejo osebne podatke.
Ob koncu vsake vaje naredimo pet minutno refleksijo. Dijaki napišejo na list papirja, kako so vajo doživeli, kaj so novega spoznali o sebi in drugih, kaj jim je bilo všeÄ pri vaji in kaj ne itd. ÄŒe nam Äas dovoljuje si vse to še povemo na glas.
ZakljuÄek
Splošni cilj teh vaj je, izboljšati medsebojne odnose v razredu, ki so temelj pridobivanja kvalitetnega znanja in ostalih kompetenc v šoli. To pa pomeni rast posameznika, skupine in družbe nasploh.
Marjetka GombaÄ, šolska svetovalna delavka |
|
Statistika
Člani: 47
Novice: 2488
Povezave: 5
|