Aranžer-kompetence preteklosti ali prihodnosti?
LEONARDO DA VINCI IVT (Osnovno poklicno usposabljanje)
Preteklost
Projekti mobilnosti, ki jih je prijavljal in ispešno izvajal naš Šolski center v preteklosti so bili vsebinsko "moÄni" z visoko podporo lokalnih parternjev. V letu 2010 smo se z Višjo strokovno šolo vkljuÄili tudi v Erasmus projekte in na mobilnost zaÄeli gledati malo drugaÄe. ÄŒe so v prejšnjih projektih naši dijaki predvsem raziskovali in razvijali kompetence pridobljene v tujini s primerjavami in analizami spoznanj na mobilnosti, ter raziskave in ugotovitve javno predstavili loklalnemu okolju, na tekmovanjih na nacionalni in mednarodni ravni, smo se lansko leto odloÄili, da dijake vkljuÄimo neposredno v tuje delovno okolje. Tudi letos bomo projekt zastavili tako, da bodo dijaki resniÄno delali v tujini.
Sedanjost
Z lanskoletnim projektom Visual merchandising (LEO-MOB 12), smo hoteli poveÄati prepoznavnost kompetenc, ki jih daje program aranžerski tehnik.
Dijaki programa aranžerski tehnik se usposabljajo na podlagi treh poklicnih standardov (dekorater, pospeševalec prodaje in tržni komunikator). Z besedo aranžer pri nas najveÄkrat pomislimo, na nekoga, ki krasi izložbe ali izdeluje cvetliÄne aranžmaje. S tem delamo krivico programu, ki je zasnovan veliko bolj široko in daje številne kopmetence, ki jih trg išÄe in delodajalci potrebujejo za nadgradnjo svojega poslovanja. Z uvedbo 20% odprtega kurikula, lahko šola sama odloÄa, v katero smer bo zapeljala poklic. Pri nas smo se odloÄili, da bomo izobrazili nekoga, ki bo imel znanja s podroÄja umetnosti, trženja, prostorskega naÄrtovanja (2 in 3D), pospeševanja prodaje, multimedijskega oglaševanja, snemanja in montaže ter izražanja s sliko in zvokom. Potrebe po kadrih s tovrstnim znanjem z razvojem komunikacij narašÄajo in menimo, da je izbira šole prava. Problem vidimo le v prepoznavnosti poklica aranžerski tehnik. Po pogovoru s partnersko institucijo smo ugotovili, da je na Portugalskem poklic aranžerski tehnik opredeljen kot Visual merchandiser in da je povpraševanje po tem poklicu veliko. Skupaj s partnerjem v tujini (ki pouÄuje predmet Merchandising) se nama je zdelo, da bi naslov projekta Visual merchandiser spodbudil okolico k razmišljanju o kompetencah programa aranžerski tehnik v širšem smislu. Takšen naslov smo izbrali predvsem zaradi kasnejše promocije, saj želimo s širjenjem rezultatov projekta poklic aranžerskega tehnika predstaviti, kot poklic, po katerem je v Evropi veliko povpraševanje.
Prihodnost
Z lanskoletninm projektom smo "zadeli v polno". Gostitelj je naše dijakinje razporedil na delovna mesta v podjetja, kjer potrebujejo kompetence "Visual merchandiserja" ali po naše aranžerja. Delale so v podjetjih, ki se ukvarjajo z oglaševanjem, oblikovanjem, pripravo in postavitvijo orodij tržnega komuniciranja. Od njih so zahtevali poznavanje oblikovalskih programov (Photoshop, InDesign) iskanje fotografij po razliÄnih "STOCKih" in poznavanje razliÄnih tiskarskih materialov (laminati, samolepljive potiskane folije....).
V Sloveniji ta poklic umira (šole se zapirajo-ukinitev programa na šoli v Mariboru, zmanjšan obseg vpisa na aranžerski v Ljubljani), v tujini pa so ta znanja med najbolj cenjenimi in "popularnimi". Šola v Barcelosu izvaja program "VISUAL ARTS", ki je po vsebini in predmetih primerljiv z našim aranžerjem. Program je zelo obiskan in maturanti se uspešno znajdejo na trgu dela. Naša želja je, da bi z izkušnjami iz tujine dokazali, da aranžer ni poklic preteklosti, temveÄ je to poklic prihodnosti. Morda potrebuje le zamenjavo imena. Za institudcijo gostiteljico smo izbrali podjetje Explora ideas Publicidade, ki je lansko leto najbolj uresniÄilo naša priÄakovanja in navdušilo udeleženke mobilnosti. Moderno, hitro rastoÄe podjetje uspešno kljubuje gospodarski krizi z inovativnimi pristopi v komuniciranju in oglaševanju. V okviru pedagoške priprave mobilnosti bomo veÄ Äasa posvetili spoznavanju osnov oblikovalskih programov (Pghotoshop, Indesign, Rinoceros) in tako udeležence lažje neposredno vkljuÄili v delovno okolje.
Cilj
Cilj projekta mobilnosti je doseganje najpomembnejših kompetenc prenovljenega programa aranžerski tehnik med pripravo in mobilnostjo po vnaprej pripravljenem programu:
VIZUALNE KOMUNIKACIJE: razumevanje vizualnih (likovnih) izrazil, smiselno in kreativno uporabljanje likovnih izrazil v vizualni komunikaciji, uporaba razliÄnih stilov umetnosti v vizualnem komuniciranju
TRŽNO KOMUNICIRANJE: uspešno sporazumevanje, izbiranje spleta orodij za trženjsko komuniciranje, povezovanje tržnega komuniciranja z globalnim trženjem
POSPEŠEVANJE PRODAJE: oblikovanje in naÄrtovanje celovitih ukrepov pospeševanja prodaje
MULTIMEDIJSKO OGLAŠEVANJE: pripravljanje multimedijskih orodij tržnega komuniciranja, sodelovanje pri akcijah tržnega komuniciranja.
Poseben cilj, ki smo di ga zadali je promocija kompetenc programa aranžerski tehnik, ki iz samega imena poklica niso takoj viden. Želimo, da bi okolje spoznalo naše aranžerje kot kader, ki je zaposljiv in pripomore k doseganju dodane vrednosti malih podjetij v okolju z možnostjo izgradnje njihove tržne prepoznavnosti.
Maja Prešeren, koordinatorka projekta
|