V skladu s prenovo šolstva 11. Älen Pravilnika o ocenjevanju in preverjanju znanja v srednjih strokovnih in poklicnih šolah doloÄa Mapo uÄnih dosežkov (MUD).
Dijaki bodo sistematiÄno spoznavali sebe in okolje (trg dela) ter usvajali vešÄine za prehod iz šolanja v delo. Na ta naÄin bodo uspešneje naÄrtovali in vodili poklicno kariero, ki je ena izmed nacionalnih integriranih kljuÄnih kvalifikacij.
V mapi bodo dijaki odgovarjali na vprašanja: Kdo sem? (osebni podatki in osebnostne lastnosti), Kaj hoÄem doseÄi in kaj moram za to storiti? (interesi, vrednote, cilji: motivacija), Kaj znam? (spriÄevala in dokazila o kompetencah formalnega in neformalnega izobraževanja).
- Predstavitev projekta MUD uÄiteljskemu zboru (Marjetka GombaÄ, šolska svetovalna delavka)
- Poizkusno uvajanje MUD v 2. ET
Vsebina
- predstavitev MUD,
- poklicni interesi in cilji,
- osebnostne lastnosti in uporabni izrazi za samopredstavitev,
- spretnosti, naÄini obnašanja in lastnosti podjetne osebe ter osebne izkušnje,
- primeri zavajajoÄe matematike v slovenskih sredstvih javnega obvešÄanja (cene v trgovini in najcenejša varianta pri izgradnji ceste)
- naÄini uÄenja italijanšÄine in vrednotenje svojega znanja,
- priÄakovanja dijakov v življenju in iskanje njihove lastne poti (ob odlomku iz knjige Nejca Zaplotnika Pot in pesmi Ervina Fritza Nekakšna izjava).
Cilji
- seznanijo se z MUD – kaj je in Äemu naj bi služila,
- ugotovijo svoje najljubše poklice, doloÄijo si kratkoroÄne, srednjeroÄne in dolgoroÄne cilje, naštejejo svoje pozitivne lastnosti,zmožnosti in težave ter ovire pri doseganju ciljev, navedejo, kaj so od tega že naredili, Äesa jim ni uspelo ter zakaj,
- ugotovijo svoj tip osebnosti, spoznavajo izraze za opisovanje sebe in išÄejo poklice, kjer so zaželene posamezne osebnostne lastnosti,
- spoznajo osebnostne lastnosti podjetne osebnosti ter prepoznajo in navajajo svoje
- podjetniške izkušnje,
- povežejo teorijo s prakso in osmislijo uÄenje matematike,
- usvojijo nekatere metode uÄenja italijanskega jezika, ugotovijo naÄin uÄenja pri sebi in ozavestijo rezultate uÄenja v dveh letih šolanja
Metode dela
- test interesov, razlaga, pogovor v krogu, delavnice, samorefleksija, intervizija,
- reševanje nalog, delo s tekstom in delo z raÄunalnikom.
Oblike dela
- frontalna, skupinska in individualna
Izvajalci
Karmen Škrk, univ. dipl. prof. slo. in ped., Marjetka GombaÄ, univ. dipl. ped. in prof. soc., Ines Celin, univ. dipl. psih., mag. Marino PavletiÄ, Mojca Železnik Buda, univ. dipl. ekon., Elvira MavriÄ, univ. dipl. prof. franc. in italij. jezika, Stanislav JablanšÄek, univ. dipl. org.,
Marjan SpetiÄ, univ. dipl. ing. elek..
Marjetka GombaÄ, koordinatorka projekta
Zala Likar, fotografije
|