english italiano deutsch francais

Iskalnik

OBRAZI KULTURE Natisni

Izvajalci

Jana Bele Lutman, Doris Furlan, Jelka Hadalin
Vključeni predmeti: slovenšÄina, anglešÄina, nemšÄina, zgodovina, glasba, sociologija, likovna umetnost, računalništvo
Trajanje: oktober 2008 – februar 2009
Vključeni oddelki: vsi oddelki
Zbornik Obrazi kulture

Cilji

  • povezovanje znanja s pomočjo aktivnih metod dela;
  • celostna obravnava obdobja (čas romantike, 60-leta prejšnjega stoletja);
  • odkrivanje vpliva različnih zvrsti kulture na družbo;
  • pridobivanje procesnih znanj: govorno nastopanje, načini komuniciranja z občinstvom;
  • odkrivanje literarnih, pevskih in igralskih sposobnosti pri dijakih in razvijanje teh
  • sposobnosti;
  • razvijanje osebnostnih lastnosti, potrebnih za timsko delo: zanesljivost, natančnost,
  • kreativnost, sposobnost uveljavitve lastne ideje;
  • združiti v skupnem projektu dijake gimnazije in tehnične šole;
  • doseči večjo stopnjo povezanosti med dijaki;
  • doseči večjo stopnjo povezanosti med učitelji, vzpodbujanje sodelovanja;
  • doseči večjo stopnjo povezanosti med dijaki in učitelji;
  • samopotrjevanje učitelja in dijaka;
  • izmenjava izkušenj med učitelji;
  • povečati razpoznavnost naše šole v okolju;
  • pritegniti k ogledu šole čim več osnovnošolcev, naših potencialnih dijakov;
  • vzbuditi zanimanje za raznovrstne poklice (igralec, tehnik, scenograf, kostumograf, tekstopisec …).

Mentorice Jana Bele Lutman, Doris Furlan in Jelka Hadalin so pripravile prireditev ob letošnjem kulturnem prazniku. V dveh predstavah v petek, 6. 2. 2009, si je prireditev ogledalo 650 gledalcev, med njimi so bili poleg sežanskih srednješolcev osmošolci in devetošolci Osnovne šole Srečka Kosovela iz Sežane in učenci in dijaki iz Postojne.
10. 2. 2009 so srednješolci ponovili predstavo odprto za javnost, ki si jo je ogledalo približno 300 gledalcev.



Predstava je trajala uro in pol. V njej je sodelovalo okrog 60 dijakov, če prištejemo še dijake likovnega krožka, ki so prispevali grafit in izvesek za dunajsko gostilno, pa jih je bilo še malce več. Povezovalni tekst je debata, ki jo dijaki poznajo, saj debatno tehniko v različnih formatih uvajamo tudi v pouk kot eno od aktivnih metod poučevanja. Tema je odnos med visoko kulturo, zastopa jo France Prešeren in popularno kulturo, zastopa jo Elvis Presley. Številne pevske, igralske in plesne točke ter snemani prizori se zvrstijo kot argumenti za različne debatne trditve:
  • Pesnik ne more postati tako popularen kot pevec;
  • Življenje pesnika je bolj dolgočasno kot življenje pevca in je odtujeno od sveta;
  • France Prešeren še zdaleč ni živel odmaknjen od sveta in je ogromno prispeval k prebujanju
  • slovenske zavesti;
  • Presley predstavlja lažen svet blišÄa, Prešeren pa dušo.
Po uri in pol »debate« sledi sklep. Tako Elvis kot France sta bila za svoj čas pomembna človeka. Eden za svet zabave in množične kulture, drugi za Slovence kot narod. Vendar obstaja med njima pomembna razlika. Elvis Presley kljub svojemu vplivu na svetovno zabavljaško industrijo ni bil pomemben za obstoj ameriške družbe. France Prešeren je imel drugačno vlogo. Slovencem je zagotovil obstoj njihove kulture in ponesel slovenšÄino med druge evropske jezike. Kultura ima več obrazov. Elvisu ne moremo zanikati pomena za generacije mladih po svetu, a za nas je Prešeren car.



ÄŒeprav se zdi okvir zelo resnoben, še zdaleč ni tako. Publika, ki je krepko pripomogla igralcem, pevcem in plesalkam, da so bili še boljši kot kdajkoli na vajah, se je odzivala enako navdušeno nad prizori iz Prešernovega življenja kot nad Elvisom Presleyem.

Na prireditev so se dijaki pripravljali od oktobra 2008. Ogromno dela je bilo opravljenega doma, v prostem času: pisanje besedil (vsa besedila, razen dveh prizorov, ki sta prirejena po odlomkih iz knjig, so napisali dijaki), učenje besedil na pamet, vaje za glasbene in plesne nastope ( zbor Sami lepi je vadil v šoli, ker drugače pač ne gre), izdelovanje različnih rekvizitov …